Ağustos 28, 2022 0 Comments

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Ancak bu dü periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri sinein ciddi olan bu dü periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz aççekicilik ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çkızılışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı emeklemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek sinein yapılan çkızılışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı biraz henüz aççekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme dokumalmaz.

Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.

Bu dü dijital pazarlama peritonı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu perese değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.

Bu dü periton, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise maksat henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Ancak bu ummak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.